Rotterdam, 20 augustus 2010 – Het MUG Platform en keten geïntegreerd met Lone Worker telefoontoestellen

MobileTrack heeft het MUG Platform uitgebreid met diverse Lone Worker telefoon- en alarmtoestellen zoals de toestellen van de fabrikanten HTC, i-mate, Samsung en Sonim. De toestellen kenmerken zich door diverse extra functionaliteiten die belangrijk zijn voor Lone Worker situaties. De XP3 Sentinel van Sonim kenmerkt zicht extra door een onbeperkte fabrieksgarantie van 3 jaar.

De Sonim XP3 Sentinel heeft naast de standaard telefoonfuncties extra functies als GPS tracktrace en lokalisatie, alarmknop, ruggedized behuizing en man-down. De man-down bewegingssensor detecteert of de eindgebruiker valt of niet beweegt en stuurt hierop een signaal naar de collega’s of alarmcentrale voor hulp. Deze extra functies maakt de Sonim XP3 Sentinel geschikt voor de Lone Worker doelgroep.

De Lone Worker doelgroep is veelal werkzaam in de overheid, beveiliging, zorg, reddingsteams en bij hulpverlening in gevaarlijke en afgelegen omgevingen zoals gas- en oliesector, bos- en mijnbouw, defensie en industrie.

De MobileTrack Lone Worker oplossing biedt voor deze zogenaamde “alleen werkers” een professionele personeelsbeveiliging. Het is een keten van beveiligingsoplossingen waarbij niet enkel de technische oplossing wordt meegenomen maar de totale keten van preventie tot en met alarmopvolging.

De MUG is een apparatuur, hardware, techniek en protocol onafhankelijke open Track&Trace en Mobility platform die toegankelijk is voor iedere fabrikant en dienstenleverancier. De MUG is als marktleider van Track&Trace en Mobility platformen geïntegreerd bij de alarmcentrales en 3e partijen. Door diverse partijen en gebruikers wordt de MUG gebruikt in bijvoorbeeld de beveiliging, zorg, logistiek, overheid, lifestyle en recreatie.

Voor meer informatie en mogelijkheden kunt u via email info@mobiletrack.nl of telefonisch (010-7982498) contact opnemen.

MobileTrack BV

Bezoekadres:
Lichtenauerlaan 102
3062 ME Rotterdam
The Netherlands

Postadres:
3006 AJ Rotterdam
The Netherlands

Telefoon: +31 (0)10–7982498
Fax: +31 (0)84-7219531
MobileTrack BV
Telefoon: 010–7982498
E-mail: info@mobiletrack.nl

Over MobileTrack BV
MobileTrack is een belangrijke speler in Solutions Consultancy, Location Based Services (LBS) en Track & Tracé oplossingen op basis van onafhankelijke technologieën zoals GPS, RFID, Zigbee, Bluetooth en Mobiele Data. Zij zijn hardware onafhankelijk en leveren diensten op het gebied van fleet-management, beveiliging, zorg en overige Track en Tracé gerelateerde diensten.

De Mobile Universal Gateway (MUG) is een apparatuur, hardware en protocol onafhankelijke open Track&Tracé en Mobility platform toegankelijk voor iedere fabrikant en dienstenleverancier.

MobileTrack klanten zijn actief in diverse markten, zoals transport, vervoer, verhuur, overheid, beveiliging, zorg, lifestyle en recreatie. Speciaal voor de zorg- en beveiligingsmarkt zijn er succesvolle totale mobiele GPS keten alarmering en diensten ontwikkeld. Meer informatie is beschikbaar via de website: www.mobiletrack.nl